Kandidaat Diana Laaper

Naam: Diana Laaper
Functie: Travel Manager
Werkzaam bij: TNO
Website: www.tno.nl

Diana Laaper

 

Het verkiezingsthema voor 2018 is 'De veranderende samenwerking in de keten.'

Door allerlei ontwikkelingen, zoals bijvoorbeeld General Data Protection Regulation (GDRP) en de New Distribution Capability (NDC), die flinke impact hebben op het zakelijk reizen, moet er door de Corporate Travel Professional (CTP) op een andere manier worden samengewerkt met stakeholders in de keten (leveranciers, TMC, GDS, Reiziger).

Namens de vakjury zijn aan de genomineerden een aantal verdiepingsvragen met betrekking tot dit thema voorgelegd die (deels) zijn opgenomen in dit online profiel.

Hierbij de antwoorden van Diana Laaper op onderstaande vragen en een persoonlijke noot van Diana:

Wat zie jij als belangrijkste verandering(en) in de samenwerking met de stakeholders in de keten? En wat voor impact heeft dat op jouw rol?

Er komen steeds meer kanalen voor informatie voorziening. Het is zaak om scherp in de gaten te blijven houden welke opties de meeste revenuen opleveren voor de corporate. Overzicht houden blijft een uitdaging. Van stakeholders verwacht ik ook transparantie in kosten en voorwaarden. Meedenken met de Corporate is in toenemende mate van essentieel belang om de samenwerking goed te houden.

Alle stakeholders waar ik mee te maken heb, worden hiermee geconfronteerd vanuit mijn functie en mijn functioneren, waardoor er duidelijk meer druk op dit deel van mijn takenpakket zit dan een paar jaar geleden.

Als Corporate Travel Professional volg je de ontwikkelingen rondom NDC natuurlijk op de voet. Hoe kijk jij naar NDC vanuit:

  • Je bedrijf/organisatie – invloed op beleid en duty of care?

De vraag is in hoeverre er goede management info gebundeld kan worden als er diverse boekingskanalen naast elkaar gaan lopen. Zijn reizigers nog te traceren, zijn er hiaten. In hoeverre zijn verschillende routes, schema’s en airlines nog goed met elkaar te vergelijken? Allemaal vragen waar vanuit de airlines en de TMC’s nog geen duidelijk antwoord op is gekomen.

  • Je reizigers – gaan zij in op aanbod extra diensten, zijn er richtlijnen?

In de travelpolicy zal duidelijk moeten staan welke ancillery fees er vergoed worden en welke niet. Expense management zal hier ook een belangrijke rol spelen opdat achter declareren voorkomen wordt. Reizigers worden via ons intranet goed op de hoogte gehouden over ontwikkelingen op zakenreis gebied en wijzigingen in de travelpolicy.

Persoonlijke noot:

Ik vind het een leuk verrassing dat ik genomineerd ben in de strijd om de titel Corporate Travel Professional 2018 en zou het een eer vinden als jullie op mij stemmen.
 

Stem op deze genomineerde


 

Copyright Reismedia BV 2020