Kandidaat Irma Rinkel

Naam: Irma Rinkel
Functie: Travel Manager
Werkzaam bij: Bluewater Energy Services
Website: www.bluewater.com

Irma Rinkel

 

Het verkiezingsthema voor 2018 is 'De veranderende samenwerking in de keten.'

Door allerlei ontwikkelingen, zoals bijvoorbeeld General Data Protection Regulation (GDRP) en de New Distribution Capability (NDC), die flinke impact hebben op het zakelijk reizen, moet er door de Corporate Travel Professional (CTP) op een andere manier worden samengewerkt met stakeholders in de keten (leveranciers, TMC, GDS, Reiziger).

Namens de vakjury zijn aan de genomineerden een aantal verdiepingsvragen met betrekking tot dit thema voorgelegd die (deels) zijn opgenomen in dit online profiel.

Hierbij de antwoorden van Irma Rinkel op onderstaande vragen en een persoonlijke noot van Irma:

Wat zie jij als belangrijkste verandering(en) in de samenwerking met de stakeholders in de keten? En wat voor impact heeft dat op jouw rol?

Het draait in de keten meer en meer om partnership naar mijn idee. Elkaar begrijpen om zodoende de optimale samenwerking te bewerkstelligen die zowel voor de corporate als de reiziger waarde toevoegt. Het draait niet alleen maar ( meer) om prijs of kortingen maar het persoonlijke aspect en partnership tellen gelukkig weer mee. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid de relatie met de leverancier te versterken en te verdiepen.

Als Travel Manager is het mijn taak er voor te zorgen dat ik de organisatie begrijp, op de behoeften van de organisatie en reizigers inspeel en dit overbreng aan onze leveranciers. M.a.w. een focus op het faciliteren van de organisatie en de medewerkers. Dit heeft zich bij Bluewater vertaald in de focus op het ontzorgen van de reiziger zodat zij zich zo veel mogelijk op hun eigen taken kunnen richten: making the life of our road warriors easier.

Als Corporate Travel Professional volg je de ontwikkelingen rondom NDC natuurlijk op de voet. Hoe kijk jij naar NDC vanuit:

  • Je bedrijf/organisatie – invloed op beleid en duty of care?

In mijn optiek is NDC de ‘enabler’ die mij als corporate travel manager een end-to-end en door-to-door oplossing zal gaan bieden, waarbij ik meer inzicht zal krijgen in relevante data en tegelijkertijd verbeterde mogelijkheden om kosten te beheersen.

Tevens voorzie ik dat ‘fit for purpose’ het nieuwe uitgangspunt wordt. Door NDC zal er een verschuiving plaatsvinden van ‘lowest logical fare’ naar ‘fit for purpose’, wat uiteindelijk zowel het bedrijf als ook de reiziger qua efficiëntie en effectiviteit ten goede zal komen. Ook ten aanzien van de zorgplicht zal NDC door toegang tot realtime data van waarde blijken te zijn.

  • Je reizigers – gaan zij in op aanbod extra diensten, zijn er richtlijnen?

Verrijkte en gepersonaliseerde informatie / rich content, daar draait het om voor de reizigers in een NDC-wereld. Voor hen zal NDC gaan zorgen voor een betere ervaring gedurende alle stadia van het proces: bij boeking, op de luchthaven, bij het instappen, tijdens de vlucht, bij ( vlucht) verstoringen etc.

Op bedrijfsniveau verwacht ik dat NDC een indeling / segmentatie naar reizigers mogelijk maakt. Onze medewerkers die offshore gaan hebben andere behoeften in vergelijking tot de business development manager die naar een beurs reist. Op basis van NDC kan het aanbod, binnen de kaders van het reisbeleid, per groep afgestemd worden.

Persoonlijke noot:

Wat een eer om de nominatie voor Corporate Travel Professional te mogen ontvangen, helemaal in het jaar van mijn 10 jarig jubileum als Travel Manager bij Bluewater én 20 jarig jubileum in de zakenreiswereld!

Na al die jaren ben ik nog steeds niet uitgekeken op 'het wereldje'…..in tegendeel, met de huidige ontwikkelingen is het boeiender dan ooit én wordt de rol van Corporate Travel Professional binnen bedrijven alleen maar belangrijker.
 

Stem op deze genomineerde


 

Copyright Reismedia BV 2020