Kandidaat Kim van Beek

Naam: Kim van Beek
Functie: Global Travel Manager
Werkzaam bij: ABN AMRO

Website ABN AMRO: www.abnamro.com

Wat versta jij onder 'traveler engagement'?

Voor mij betekent 'traveler engagement' de reiziger op een -zo verantwoord mogelijke wijze - centraal stellen in de ontwikkeling en uitvoering van het zakelijk reisbeleid binnen onze organisatie.Belangrijk is om een goede balans te vinden tussen wensen en behoeften van reizigers en de belangen, doelen en strategie van onze organisatie. Dit is niet altijd makkelijk, omdat er veel uiteenlopende meningen en behoeften zijn die niet altijd allemaal passen binnen de organisatiestrategie. Het is daarom belangrijk om de communicatie rondom besluitvorming en uitvoering van beleid zo effectief mogelijk te organiseren. Alleen dan creëer je begrip en ontstaat er een dialoog tussen beleidsmakers, uitvoerders van het beleid en gebruikers.

Hoe ben jij bezig met 'traveler engagement' in jouw bedrijf?

Wij focussen ons vooral op 2 pijlers in de ontwikkeling en uitvoering van ons reisprogramma: Proces en Promotie. Beiden zijn essentieel in het verder verbinding krijgen met de reiziger en de ondersteuner, die namens de reiziger gebruikt maakt van de verschillende diensten die wij inkopen. Daarom zijn we bezig met de aankoop van een nieuwe bookingtool. Wij betrekken onze eindgebruikers bij dit proces, om een keuze te kunnen maken die het beste aansluit bij de wensen en behoeften van zowel de jongere als de meer traditionele zakenreiziger. Hierin worden de nieuwe distributie- en communicatiemiddelen (o.a. mobiele oplossingen) meegenomen om een ‘future proof’ oplossing te krijgen. Als deze goed werkt, zal men er vanzelf (meer) gebruik van maken. Het dit jaar ingevoerde communicatieplan is vooral gericht op het beter informeren, voorlichten en enquêteren van onze stakeholders. Ook hier zoeken we actief naar de mening van onze eindgebruiker, maar leggen ook uit waarom we dingen doen zoals we doen. Vaak weten zij niet welke plichten de werkgever heeft en die kunnen leiden tot impopulaire maatregelen. Heldere communicatie is daarbij essentieel. Ook onze partners, waarmee wij zaken doen om het reisprogramma tot uitvoering te brengen, spelen hierin een cruciale rol. Waar het kan nemen we hen mee in dit proces en gebruiken hun expertise om verbinding te leggen met onze reizigers.

Hoe zie jij 'traveler engagement' ontwikkelen in de komende 3 jaar?

Ik verwacht dat de concurrentie op de markt van oplossingen voor ‘traveler engagement ‘ vooral zal komen van niet- traditionele reis- en technologie bedrijven, die een markt zien in het volledig ontzorgen van de reizigersbehoefte op maat. Mijn hoop is dat daaruit een totaal oplossing ontstaat die rekening houdt met de regelgeving en plichten waar een bedrijf zich aan moet houden en tegelijkertijd de wens en behoefte van de reiziger kan vervullen tot het maken van verantwoorde beslissingen over zijn zakelijk reisgedrag. Big data zal hierin een grote rol spelen, samen met de koppeling tussen verschillende systemen die deze data over en weer kan uitwisselen. Maar mét aandacht voor de privacy wetgeving, die voor het zakelijk reizen andere implicaties kan hebben, dan wanneer je als consument een reisapp gebruikt of je gegevens invoert op een website.

Stem op deze genomineerde


 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen