
Schiphol en partner Lagardère Travel Retail hebben de grootste winkel ooit op de luchthaven geopend. Dat is, met een vloeroppervlak van 1.500 vierkante meter, het vlaggenschip van het nieuwe retailconcept ‘Today Duty Free’. De winkel is gevestigd in Lounge 1, het gebied waar reizigers verblijven voordat ze een vlucht naar een Schengen-bestemming maken.
“Met Today Duty Free zetten we een nieuwe standaard van winkelen voor mensen op reis via Schiphol. Reizigers krijgen de beste producten, de beste prijs en persoonlijke service. Door comfort, kwaliteit en voordeel te combineren in één eigentijdse winkel maken we het winkelen op Schiphol aantrekkelijker dan ooit”, zo prijst Arthur Reijnhart, directeur Schiphol Commercial, de nieuwe winkel aan.
De winkel is ingericht in diverse zones en biedt volgens Schiphol extra services zoals een tasting bar, self-checkouts en persoonlijk beautyadvies.
Today Duty Free biedt volgens de luchthaven structureel scherpe prijzen. “Die liggen gemiddeld 25 procent onder het niveau van Nederlandse retailers en zijn bovendien aanzienlijk voordeliger dan reizigers eerder gewend waren op Schiphol.”
Onlangs moest de luchthaven de prijzen van parfums nog aanpassen, omdat onterecht werd gesteld dat die op Schiphol goedkoper zouden zijn.