
United Airlines heeft deze week voor het eerst een Boeing 777-200 ingezet die is uitgerust met Starlink-internet. De wifi-verbinding is onder meer beschikbaar op vluchten naar Schiphol.
Het toestel, met de registratie N37018, is de eerste van zestig widebodyvliegtuigen van United die van Starlink worden voorzien. In totaal zijn al circa vierhonderd toestellen uitgerust met het satellietinternet. Eerder kregen onder meer Embraer E175's en Boeing 737's al de nieuwe wifi-installatie.
Eerste intercontinentale United-vlucht met Starlink
De Boeing 777-200 voerde maandag zijn eerste trans-Atlantische vlucht met Starlink uit tussen New York Newark en Londen Heathrow. Een dag later volgde de eerste vlucht naar Amsterdam vanaf dezelfde Amerikaanse luchthaven.
United vliegt naast Newark ook vanuit onder meer Chicago, Houston en Washington D.C. naar Schiphol.
Internet komt beschikbaar op meer routes
De maatschappij verwacht de komende periode meer toestellen met Starlink-wifi in te zetten op intercontinentale routes vanaf haar hubs in Newark, Washington, Houston en San Francisco. Bestemmingen zijn onder meer Londen, Frankfurt, Parijs, Buenos Aires en Tokio.
Passagiers met een MileagePlus-account kunnen gebruikmaken van de internetdienst. Tegen het einde van dit jaar moeten ongeveer duizend vliegtuigen binnen de vloot over Starlink beschikken.
Ook Southwest Airlines heeft inmiddels de eerste vlucht uitgevoerd met een Boeing 737-800 die is uitgerust met Starlink-wifi. De Amerikaanse prijsvechter wil eind dit jaar meer dan de helft van haar Boeing 737-vloot van het systeem hebben voorzien.






































































